h1

Jersey: Fésűkagyló

április 12, 2008

Tavaly nyáron Horvátországban már tíz centiméternyi közelségbe kerültem egy előételnyi sült fésűskagylóhoz, ám elsőszülött gyermekem az elsőszülöttek rutinjával bekebelezte, mielőtt bárki meg akarta volna kóstolni, szagolni, ki akarta volna tunkolni, egyáltalán: rá akart volna nézni. Most óriási szervezőmunkával és még nagyobb önzéssel gyermekeim társasága nélkül vettem magamhoz öt darab fésűkagylót, ami persze úgy volt, hogy M. elvitt a halpiacra, kikérte a kagylókat (feketét és a fésűt) és nagyvonalúan átengedte a scallopsütés örömét. Ehhez konzultáltam a nála is nagy mennyiségben megtalálható szakácskönyvekkel, ám végül a minimáldesign mellett döntöttünk és kis olajon sütöttem meg, sóval-borssal fűszerezve csupán. Nigel Slater megjegyzi, hogy figyelmesen kell bánni vele, mert a forró olaj kicsaphat (“it may splutter”), hát ki is csapott, de mit nekem az új világoskék garbóm, ha életemben először fésűkagylót süthetek.halpiac (És különben is kijött belőle a folt.) De a legjobb rész még hátravan: a fésűkagyló nem lett gumiszerű és rágós, hanem ruganyos és omlós, vagyis tökéletes! Nem számoltam, dehogyis, csak véletlenül jegyeztem meg, hogy az ötből (ez a csemege meglehetősen borsos árú, egyébként Horvátországban is az volt) három és felet sikerült megennem (mennyei), a fennmaradó másfelet nagylelkűen a társaság többi tagjának engedtem át.

Így érkezett hozzánk öt darab scallop.

scallop sütés

 

 

 

Közvetlenül az olajjal való lefröcskölésem után. Garbó beáztatva, kamera olajmentesítve. Fésűkagylók lenyugtatva.

 

fésűkagyló

 

 

 

 

Fésűkagylók a tányéron, minimáltálalásban, fenségesen.

7 hozzászólás

  1. “az ötből három és felet sikerült megennem”

    Ez aztán a bátorság! Én legalább két órát szoktam várni azután, hogy a főztömet a kísérleti személyekkel megetettem. Ha jól érzik magukat, és maradt még belőle, akkor eszem, ha nem akkor legfeljebb mégegyszer készítek. :-))


  2. Amikor négy nő ötyézik (ismered a kifejezést?), az a klasszikus veszélyesen élés esete, amit néhány fésűkagyló nem bír megingatni. Komolyra fordítva a szót, két kiló feketekagyló bekebelezése után voltak kétségeim a jövőt illetően, de szerencsére a szocializmusban szocializálódott gyomrom, ahogy ismételten bebizonyosodott, mindent kibír.


  3. Ami azt illeti, sokat köszönhetek a szocializmusnak. Úgy megszorított (valahol), hogy azóta egy percet sem unatkozom. Az akkor beszerzett emlékek pedig kíválóan alkalmasak gyermeknevelésre. “Az én időmben….”
    :-))

    Az ötyézés eddig ismeretlen volt számomra, de elég a négy hölgyes felállásra gondolni, és máris dereng valami :-)))


  4. Igen, a szocializmusban beszerzett tapasztalatokat rendkívül sokoldalúan tudom én is hasznosítani.
    Az ötye egyébként rövidítés: öreg tyúkok egyesülete.


  5. Azt persze sejtettem, hogy nem öt “yé” ült le trécselni :-)))


  6. Na jól van na, csak törekszem az enciklopédikus teljességre.


  7. […] az a pár darab fésűkagyló már nem is számított… Fésűkagylóval már volt dolgom Jerseyn, így a tapasztaltak bátorságával kértem ki őket, csakhogy itt kicsit más kiszerelésben […]



Vélemény, hozzászólás?

